Barion Pixel

Fontosnak tartjuk az adatok védelmét

A böngészési élmény fokozása, a személyre szabott hirdetések vagy tartalmak megjelenítése, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk. A "Mindet elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhat a sütik használatához.

Menü

Garanciális feltételek

A dokumentum letölthető és nyomtatható: innen

 

GARANCIAFELTÉTELEK a HYDROPOOL KFT JAKUZZISZURO.HU WEBSHOPJÁBAN ÉRTÉKESÍTETT TERMÉKEIHEZ

A termék megnevezése, típusa:

A termék gyártási száma (amennyiben van):

Gyártó neve, címe:

Vásárlás időpontja:

Vállalkozás neve, címe, bélyegzőlenyomata

és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírása:

 

Termékeinket a Magyarországon hatályos jogszabályoknak megfelelően forgalmazzuk és a jelen dokumentumban tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat a jakuzziszuro.hu weboldal webshopjában vásárolt termékek szavatossági és jótállási (ún. „garanciális) feltételeiről.

Kérjük, amennyiben Ön fogyasztóként vásárolja meg a kötelező jótállás hatálya alá tartozó terméket (pl. ilyenek a Szolgáltató által forgalmazott sporteszközök), mindenképp őrizze meg ezt a dokumentumot, hiszen ebben tájékoztatjuk Önt a kötelező jótállási jogairól is, jelen dokumentum pedig ilyen vásárlások esetében egyúttal JÓTÁLLÁSI JEGY-ként is szolgál. Fogyasztónak nem minősülő vásárlóinkat (akik üzleti célból, üzleti használatra vásárolnak) szintén jelen dokumentumban, annak második (II.) részében tájékoztatjuk a szavatossági-, és garanciafeltételekről.

Kérjük Vásárlóinkat, legyenek figyelemmel arra, hogy nem vonatkozik sem kötelező, sem önkéntes jótállás, sem kellékszavatosság vagy termékszavatosság a termékre, ha a hiba a rendeltetésszerű használattal együttjáró normális amortizáció (kopás), ill. ha a meghibásodás oka a termék fogyasztó/vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát, meghibásodást 1) szakszerűtlen üzembe helyezés; 2) rendeltetésellenes használat, így különösen a használati-kezelési útmutatóban foglaltak  - akár gondatlan - figyelmen kívül hagyása vagy a kötelező karbantartások, szervizeltetések, tisztítások elmulasztása; 3) helytelen tárolás, helytelen kezelés, 4) rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.

 

I RÉSZ: JÓTÁLLÁSI JEGY ÉS TÁJÉKOZTATÓ FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ VÁSÁRLÓINK RÉSZÉRE A KÖTELEZŐ JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL

 

Fogyasztónak csakis az a természetes személy minősül, aki szakmája, önálló foglalkozása, illetve üzleti tevékenysége körén kívül jár el a termék megvásárlásakor, a terméket magánhasználatra (és nem üzleti céllal) vásárolja meg. Fogyasztónak minősülő Vásárlóink számára az általunk forgalmazott, a 151/2003-as Kormányrendelet hatálya alá tartozó termékekhez (és azok alkotórészeihez, tartozékaihoz 10 ezer Ft eladási ártól), biztosítjuk az 1-2-3 év kötelező jótállást eladási ár függvényében (ilyen termékek pl. a sporteszközök, de nem tartoznak kötelező jótállás hatálya alá a masszázsmedencék, úszómedencék, pezsgőfürdők tartozékai, alkatrészei, kiegészítői). A kötelező jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

A kötelező jótállási határidő a termék fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Amennyiben a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyez(tet)i üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A kötelező jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:

- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak (Szolgáltatónak) a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- ha a vállalkozás (Szolgáltató) a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak (Szolgáltatónak) megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás (Szolgáltató) adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

A kötelező jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek a vállalkozásnál (akit a jakuzziszuro.hu  linken elérhető webshop ÁSZF „Szállítónak”, „Vállalkozásnak” nevez). Jótállási jegy hiányában, vagy annak a fogyasztó rendelkezésére bocsátása elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését, bár egyszerre jótállás és szavatosság nem érvényesíthető. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti, melynek elérhetőségéről a www.bekeltetotestulet.hu oldalon is tájékozódhat. A vállalkozás a békéltető testületi eljárást igénybe veszi, abban együttműködési kötelezettség terheli. A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségei: A vállalkozás székhelye szerint illetékes Békéltető Testület: Budapesti Békéltető Testület (székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10., e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu , fax: +36-1-488-2186, telefon: +36-1-488-2131).

A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. A vállalkozás (Szolgáltató), illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás (Szolgáltató) nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (hibás teljesítés áll fenn).

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 9/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Ha a kötelező jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás (Szolgáltató) részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás (Szolgáltató) köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás (Szolgáltató) köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a kötelező jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – és ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, valamint nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni-, a vállalkozás (Szolgáltató) köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás (Szolgáltató) köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a kötelező jótállással érintett fogyasztási cikk kijavítására nem kerül sor a kijavítási igénynek a vállalkozás (Szolgáltató) részére való közlésétől számított 30. napig, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás (Szolgáltató) köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás (Szolgáltató) köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. A termék kijavítása esetén a kötelező jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A kötelező jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

 

KIJAVÍTÁS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!

A kijavítási (jótállási) igény bejelentésének időpontja:

Kijavításra átvétel időpontja:

Hiba oka:    

Kijavítás módja: 

A termék fogyasztó részére való visszaadásának időpontja:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KIJAVÍTÁS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!

A kijavítási (jótállási) igény bejelentésének időpontja:

Kijavításra átvétel időpontja:

Hiba oka:    

Kijavítás módja: 

A termék fogyasztó részére való visszaadásának időpontja:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KIJAVÍTÁS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!

A kijavítási (jótállási igény) bejelentésének időpontja:

Kijavításra átvétel időpontja:

Hiba oka:    

Kijavítás módja: 

A termék fogyasztó részére való visszaadásának időpontja:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KICSERÉLÉS ESETÉN TÖLTENDŐ KI!

Kicserélés megtörtént, amelynek időpontja: ...........................................................................  

Vállalkozás neve, címe, bélyegzőlenyomata

és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírása:

 

II. Rész: TÁJÉKOZTATÁS A GYÁRTÓI JÓTÁLLÁS(OK)RÓL

Tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat, hogy amennyiben a gyártó a terméke tartósságára jótállást vállal, arra a 373/2021. (VI.30.) Kormányrendelet előírásai szerint a fogyasztó közvetlenül a gyártóval szemben hivatkozhat és kijavítást vagy kicserélést igényelhet hibás teljesítés esetében.

III. EGYÉB TÁJÉKOZTATÁSOK

A Szolgáltató biztosítja fogyasztóknak és nem fogyasztó vásárlóknak is a Ptk. szerinti kellékszavatosságot, és fogyasztók irányában a kötelező jótállásos termékek esetében a kötelező jótállást, de szerződéses (önkéntes) jótállást nem biztosít a webshopban megvásárolható termékeire.

A garanciális javítások, átvizsgálások az irányadó jogszabályi határidőn belül megtörténnek, átfutási idejük jellemzően 1-2 hét. A 72 órán belüli kötelező csere csak a kötelező jótállásos termékek esetében köti a vállalkozást, de ettől függetlenül a szerződéses jótállással érintett termékek meghibásodása esetében is áll a Vásárló rendelkezésére. A csere ilyen esetben is csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt. A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások (pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, nem tisztították stb. ) miatti termékek cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvéleménye alapján vállalják a 72 órás cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén: Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a Szolgáltató elérhetőségein, melyet az Általános Szerződési Feltételek tatartalmaznak. Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét, így  Szolgáltatóként a Hydropool is biztosítja azt. Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk. Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék 72 órán belüli cseréjét.   

Portósan küldött csomagokat nem vesz át Webáruházunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak! A garanciális visszajuttatás költségeit  a felek eltérő megállapodása hiányában a vásárló előlegezi meg. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, gyári hibáról, a kötelező garanciális feltételek alá eső problémáról (jogilag hibás teljesítésről) van szó, akkor a webáruház utólag megtéríti a szállítás költségét.   Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.

A vásárlót a jótállástól függetlenül kellékszavatossági és a fogyasztónak minősülő vásárlót termékszavatosság is megilleti.

KELLÉK-, ÉS TERMÉKSZAVATOSSÁGRA VONATKOZÓ VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÁSOK: A vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét hibás teljesítés esetén (tehát azokért a termékhibákért, amelyek oka a termék átadása időpontjában már léteztek).  Fogyasztónak minősülő vásárló a kellékszavatossági igényét az átvétel időpontjától számított 2 éves, fogyasztónak nem minősülő vásárló egy éves elévülési határidőn belül érvényesítheti. A vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Termékszavatossági igényt – így termékcserét vagy kijavítási igényt - a fogyasztó a termék gyártójával szemben 2 év jogvesztő határidőn belül érvényesíthet. Részletesebb tájékoztatást a kellék-, és termékszavatossági jogokról a webáruház ÁSZF-ben találnak vásárlóink.